Minnes album 


En nära vän gick bort på senhösten och jag ombads, av kompisgänget, att göra ett album där vi skulle samla foton på honom för att ge till hans familj. Alla fick bidra med några foton var som betydde nåt just för dem. Ett svårt och känslosamt projekt men samtidigt fint att se alla fina bilder........


Jag gjorde albumet så "rent" som möjligt, tyckte inte riktigt det passade med en massa dekorationer och blommor på. Och använde samma mönsterpapper genom hela albumet men så här i efterhand skulle jag nog valt ett än mindre mönstrat papper. Men det blev ganska fint när alla foton kom på plats ändå (och av respekt för hans familj visar jag inte inte albumet i färdigt skick utan har fotat det innan bilderna kom på plats). 




Själva albumet var roligt att göra så jag ska försöka göra ett till med ett, förhoppningsvis, lite mindre tungt innehåll och tema och där jag kan dekorera det lite mer :) 

Beskrivning på albumet har jag hittat på nätet. 










Uppslaget med flärparna stängda







Och här är flärparna utvikta, plats för många foton :)




















RIP Kalle💔











3 kommentarer:

  1. Åh, vilket ärofyllt uppdrag du fick och så fint du gjorde det. Helt rätt att välja att inte ha så mycket dekorationer utan att låta fotona vara fokuset. Det blir ju lite mindre mönstrat när själva fotona kommer på sen, eftersom de då täcker lite av mönsterpappret, så tycker inte det gör något med mycket mönster. Det är ändå ganska lugna färger och inget hysteriskt mönster liksom. Beklagar bortgången. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint å få et slikt oppdrag selv om det var i forbindelse med en trist hendelse. Jeg er sikker på at disse minnene vil familien skatte høyt...
    Likte måten du har designet albumet på, at du ville at bildene skulle være i fokus. Her har du laget plass til mange av dem :))

    SvaraRadera
  3. Åhh, vilket fint och vackert album du gjort! Lugna och fina färger. Men så tråkigt att mista en nära vän:(
    Förstår att det känns/kändes tungt att göra detta, men sååå fint av dig! Är helt säker på att familjen uppskattar detta väldigt mycket!
    Kram och ha det så fint!!

    SvaraRadera